1 Ekim 2019 Salı




                                                                                                                                                              

Stanislavski'den Günümüze

OYUNCULUK

YÖNTEMLERİ       
                                                                 
Oyunculuk Programı

30 Ekim – 8 Aralık

*Deniz Erdem Studio işbirliğiyle...


Şule Ateş’in Cihangir Akademi için tasarladığı altı haftalık bu program, Stanislavski’nin oluşturduğu oyunculuk yöntemi ‘Sistem’ ve sonrasında Sistem’den yola çıkarak geliştirilen oyunculuk tekniklerinin bir bölümü üzerine bilgi vermeyi, oyunculuk serüvenine tarihsel ve bütüncül bir bakış açısı kazandırmayı amaçlıyor.
Her bir oyunculuk tekniği, Stanislavski’nin yıllar süren araştırmalarının belli bir noktasına odaklanır ve onu geliştirerek, yeni bir yöntem yaratır. Bu program, her bir tekniğin özel olarak odaklandığı temel meseleye ve oyuncuya kazandırdığı farkındalığa dair bilgiyi, uygulamalı atölyeler aracılığıyla aktarıyor.
7 eğitmenle, 6 hafta 46 saatlik minyatür bir ‘oyunculuk eğitimi’ programı olarak kurgulanan Stanislavski’den Günümüze Oyunculuk Yöntemleri programı, birbirini sırayla takip ederek bütünleyen atölyeler aracılığıyla, temel bir oyunculuk eğitiminin aşamalarının bir kısmını, hızlı bir şekilde aktarıyor.
Böylece program, oyuncunun ve oyuncu adayının kendisine uygun tekniği tanıması ve keşfetmesinin yanı sıra, ‘temel oyunculuk eğitiminin’ belli aşamaları üzerine de bilgi paylaşımında bulunuyor.

30 Ekim Çarşamba 20.oo - 22.oo                                                                                            
Kerem Karaboğa – Stanislavski ve Sistem (Seminer) 

3 Kasım Pazar  13.oo – 19.oo                                                                                                        
Simel Keçicioğlu – Lecoq Pedagojisi ve Bedensel Aksiyon

9, 10 Kasım Pazar 14.oo – 19.oo                                                                                             
Deniz Erdem – Eric Morris ve Feldenkrais ile Oyuncunun Farkındalığı 

17 Kasım Pazar 13.oo – 19.oo                                                                                              
Buket Gülbeyaz – Method ve  Lee Strasberg’de Duyu Çalışması                                                                            
24 Kasım  Pazar 13.oo – 19.oo                                                                                              
Burcu Halacoğlu – Michael Chekov’un Psikolojik Jesti  

1 Aralık Pazar 13.oo – 19.oo                                                                                            
Burçak Dilekli –  Meisner ile Oyuncunun Dinleme ve Eyleme Kapasitesi

7, 8 Aralık  14.oo – 19.oo                                                                                                                         
Selen Uçer - Oyunculuk Teknikleri ve Yaratıcı Oyuncunun Pratiği


TAKVİM ve GENEL BİLGİLER

30 Ekim – 8 Aralık 2019
Toplam 8 Oturum 46 Saat
Kesin Kayıt İçin Son Tarih: 26 Ekim

ÜCRET


*Her atölyeye ayrı ayrı katılmak mümkün fakat programın tümüne katılım önceliklidir.

* Program sonunda isteyen katılımcıya katılım belgesi verilir. 

* Programın son atölyesindeki monolog ve sahneler, isteğe bağlı olarak kaydedilir ve katılımcıya verilir.

*Programın tümüne katılım için indirimli ücret 780 TL 
                                   
                                                                       
*Taksitli ödeme: 1.000 TL (500 x 2)

 
Atölye Ücretleri

Stanislavski ve Sistem (Seminer):  30 TL

Lecoq Pedagojisi ve Bedensel Aksiyon: 200 TL    
                                                                    
Eric Morris ve Feldenkrais ile Oyuncunun Farkındalığı: 300 TL
   
Method ve  Lee Strasberg’de Duyu Belleği: 200 TL  

Michael Chekov’un Psikolojik Jesti: 250 TL


Burçak Dilekli – Meisner ile Oyuncunun Dinleme ve Eyleme Kapasitesi:200 TL

Oyunculuk Teknikleri ve Yaratıcı Oyuncunun Pratiği: 350 TL


                                                     

BAŞVURU
Kısa bir özgeçmişle birlikte cihangirakademi@gmail.com adresine mail atarak, programın tamamı ya da ilgilendiğiniz atölye için başvuruda bulunabilirsiniz.

Başvurunuz, değerlendirmeden sonra kabul edilecektir. Size; kabul edildiğinize ve ödeme yapabileceğinize dair bir mail iletilecektir. Ödemenizi gerçekleştirdikten sonra kaydınız kesinlik kazanacaktır. Ödemeleriniz iptal ya da iade edilemez. Ödemeniz, ancak atölyenin açılmaması durumunda iade edilir.


Cihangir Akademi Telefon: 0544 669 80 57

Adres: Deniz Erdem Studio
           Nispetiye Mah. Birlik Sk. Akyıldız Sitesi D Blok 24/4 Levent



Program Detayları                                                                                          
Kerem Karaboğa – Stanislavski ve Sistem (Seminer)     

İstanbul Üniversitesi Tiyatro Bölümü                                                                                                        
30 Ekim Çarşamba 20.oo – 22.oo

Stanislavski 1900’lerin başında, özellikle psikoloji alanında yaşanan bilimsel gelişmelerden etkilenerek yaptığı araştırmalar aracılığıyla, oyuncunun eğitimi üzerine sistemli bir çalışma yöntemi kurgular ve yaşamı boyunca bu sistem üzerine çalışarak geliştirir. Sistem, yine Stanislavski’nin öğrencileri tarafından Amerika’ya taşınır ve Stella Adler, Lee Strasberg, Sanford Meisner, Eric Morris gibi pek çok yeni oyunculuk yönteminin temelini oluşturur.
Oyunculuk tarihine genel bir bakış ile başlayacak bu seminerde, Stanislavski'nin oyunculuğa yaklaşımı yaşadığı dönemin tarihsel koşulları ve kültürel değişimleriyle etkileşimi içerisinde ele alınacaktır. "Sistem" üzerinde çalışmanın belirgin evreleri, uygulanan belli başlı teknikler, elde edilen sonuçlar ve yarattığı etkiler değerlendirilip tartışılacaktır.

Kerem Karaboğa 1993’te Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü’nden mezun oldu. Yüksek Lisans ve Doktora eğitimini 1993-2001 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Anabilim Dalı’nda tamamladı. 1994’te ders vermeye başladığı aynı bölümde, halen, Profesör ve Bölüm Başkanı olarak görev yapmaktadır.

Birçok ulusal ve uluslararası dergi ve kitapta yazar, çevirmen, editör olarak görev almasının yanı sıra, “Oyunculuk Sanatında Yöntem ve Paradoks”, “Tragedya ile Sınırları Aşmak – Theodoros Terzopoulos’un Tiyatrosu” ve “Geçmişten Günümüze İstanbul Tiyatroları 1 / Suriçi İstanbul’u, Bakırköy ve Çevresi” kitapları Habitus Kitap, E yayınları ve Yapı Kredi Yayınları tarafından yayımlanmıştır.



Simel Keçicioğlu – Lecoq Pedagojisi ve Bedensel Aksiyon
                                                                 
3 Kasım Pazar  13.oo – 19.oo 

Lecoq Pedagojisi, oyuncunun fiziksel yaratıcılığını, uzamla olan ilişkisini, sahne üzerindeki mevcudiyetini geliştirmeyi hedefler. Lecoq Pedagojisi’nin başlangıç kavramlarına odaklanan bu atölyede Simel Keçicioğlu, Tiyatronun temel ögelerinden aksiyon - oyuncu ilişkisi, gam kavramının önemi, aksiyon - reaksiyon zamanlamalarının dramatik alandaki yansımaları ve nötr mask ve mimodinamik egzersizleriyle, beden – uzam ilişkisini karaktere dönüştürmek üzerine çalışıyor.
Simel Keçicioğlu, Lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Tiyatro bölümünde tamamladı. Mezuniyetinden üç yıl sonra Paris’e Ecole Internatinale de Theatre Jacques Lecoq’a gitti ve iki yıllık Profesyonel Eğitim’i tamamladı. 2009-2014 yılları arasında;  Antonio Fava ile Commedia Dell’arte, Suzuki Company of Toga Japonya’da Suzuki tekniği, Zişan Uğurlu ile New York’ta çeşitli tiyatro teknikleri çalışmalarına katılmıştır. İstanbul Devlet Tiyatrosu, Tatbikat Sahnesi, Atta Festival gibi tiyatrolarda çalışmış, 2009-2018 yılları boyunca çeşitli dizi, film ve reklam çalışmaları olmuştur.

13 yıllık bale eğitimi sonucu M.E.B. Bale Eğitmenliği sertifikası bulunmaktadır ve 2010 yılından beri de aikido çalışmalarını sürdürmektedir. Eskrim ve Aikido branşlarında antrenörlüğü bulunan Simel Keçicioğlu, Aikikai Japonya 2. Dan olarak eğitmenliğe devam etmektedir.


Deniz Erdem – Eric Morris ve Feldenkrais ile Oyuncunun Farkındalığı                               
Deniz Erdem Studio             

9 ve 10 Kasım Pazar 14.oo – 19.oo

Stanislavski sonrası oyunculuk teorisyenlerinin son basamağı olarak kabul edebileceğimiz Eric Morris, 1960’larda Strasberg’in Metot Oyunculuğu ile başladığı çalışmalarını, psikoterapi deneyimlerinden edindiği yöntemlerle birleştirmiştir. Stanislavski sistemini sinema ve televizyonun ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücüne mesleki açıdan cevap verecek şekilde uyarlamıştır. Oyuncu eğitiminin ‘birey’e göre şekillenmesi gerektiğini öne sürerek, ‘oyuncu koçluğu’nun, oyunculuk eğitimindeki yerine akademik katkı yapmıştır.

Morris’in oyuncunun ruhsal farkındalığına yönelik tekniğini, Feldenkrais’ın beden üzerinden hareket - duygu- zihin bütünlüğünü oluşturma yöntemi ile birleştiren Deniz Erdem, bu iki metodun temel prensiplerini ve oyuncunun farkındalığına katkısını teori ve pratik üzerinden aktarıyor.

Deniz Erdem, 2000 yılında Anadolu Üniversitesi Eskişehir Devlet Konservatuvarı Oyunculuk Bölümü'nü bitirdi. 2001-2009 yılları arasında Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Şehir Tiyatroları'nın sanatçı kadrosunda yer aldı. 2009-2011 yıllarında NewYork ve İstanbul'da metodun resmi eğitmeni Anthony Vincent Bova ile Eric Morris Oyunculuk yöntemini çalıştı. 2005-2009 yıllarında Vernon Frost’la Labirent ve Şamanik, Tony Wiesman’la Outlook ve Essence seminerlerine, Dr. Sangeeta Sahi ile Theta Healing eğitimine katıldı. 

Amsterdam’da 2013 yılında başlayan ve üç buçuk yıl süren Uluslararası Feldenkrais Metodu Eğitmen Eğitimi Programı’nı Kasım 2016'da tamamlayarak Practitioner olmaya hak kazandı. Metodun ATM (Awareness Through Movement-Hareket Yoluyla Farkındalık) grup deslerine ve FI (Functional Integration-Fonksiyonal Bütünleştirme) özel seanslarına devam ediyor. 

2012 yılından bu yana profesyonel oyuncu ve oyuncu adaylarına yönelik oyunculuk atölyeleri düzenleyen ve oyuncu koçluğu yapan Erdem, dönüşüm koçu ve regresyon terapisti olarak da kişilerin kendilerini dönüştürmelerine kolaylaştırıcı olarak destek veriyor.

Ocak 2017'de tüm çalışmalarını “Deniz Erdem Studio” ismiyle bir çatı altında toplayan Erdem, kendi stüdyo programı dışında Fiziksel Tiyatro ve Komedi Okulu ve Seiba (Uluslararası Hikaye Anlatıcılığı Merkezi)'nin eğitim programlarında farklı sanat dalları ve disiplinlere yönelik eğitimler veriyor. 


Buket Gülbeyaz – Method ve Lee Strasberg’de Duyu Çalışması  
17 Kasım Pazar 13.oo – 19.oo
Method Oyunculuğu, Stanislavski’nin araştırmalarını geliştiren Vakhtangov’un ardından Lee Strasberg'ün, Group Theater ve Actors Studio’daki çalışmalarıyla geliştirdiği prosedürlerin toplamını içeren bir oyunculuk tekniğidir. Oyuncuya üstünde çalıştığı rolü kişisel, gerçek, orijinal ve spesifik kılmak için kullanabileceği araçlar vermeyi hedefler. Method, oyuncunun iç dünyasına odaklanır. Oyuncunun çabası, ne üzerinde çalışıyorsa onun gerçekliğini bilmek ve o şeyi tanımak, sonra da içeriden gelen bir gerçeklik hissi ile bütün bunları davranışa dökmektir. Buket Gülbeyaz bu atölyede, Strasberg’in duyu çalışması egzersizlerine ve oyuncunun, karaktere hizmet etmek için nasıl kendinden ve deneyimlerinden yola çıkabileceğine odaklanıyor.

Buket Gülbeyaz 2015 yılında Boğaziçi Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu. Ardından, New York The Actors Studio Drama School’da üç yıllık master eğitimini tamamladı. Developing Awareness for Non-Actors ve Women Empowerment with Sensory Work New York’ta oluşturduğu ve İstanbul’a taşıdığı atölyeleridir. Konservatuvar yüksek lisans eğitimi ve bu süreçteki oyunculuk pratiklerinden de yararlanarak geliştirdiği, oyunculuk felsefesine araştırma alanı açmayı hedefleyen bir çalışması bulunmaktadır. 


Burcu Halacoğlu – Michael Chekov’un Psikolojik Jesti                                                                                                                                
İstanbul Bilgi Üniversitesi Sahne Sanatları Bölümü

24 Kasım /  13.oo – 19.oo

Psikolojik Jest, karakterin psikolojisini ifade eden ve bir niyet taşıyan hareket olarak ifade edilebilir. Michael Chekhov’a göre psikoloji, insanın düşüncelerini, hislerini, iradesini ve arzularını içerir. Dolayısıyla bu bir tane hareket ile karakterin düşünce, his ve iradesini yansıtan özü araştırılır. Böylece oyuncunun her anı, her hareketi, sesi ve tavrı bu psikolojik jestin ifadesine dönüşür. Bu beş saatlik çalışmada Psikolojik Jest örneklerini fiziksel olarak ve metinler aracılığıyla araştıracağız.

*Katılımcılardan daha önce çalışmadıkları herhangi bir metnin (hikâye, roman, oyun olabilir) kısa bir parçasını ezberlemeleri beklenmektedir.

Burcu Halaçoğlu İstanbul Bilgi Üniversitesi Sahne Sanatları bölümünden 2013 yılında mezun oldu. 2011 yılında Michael Chekhov oyunculuk tekniği üzerine çalışmaya başladı ve 2019’da İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü’nde Doktora Programı’nı tamamladı. İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya ve oyunculuk dersleri vermeye devam etmektedir. Michael Chekhov İstanbul’un kurucularındandır ve Michael Chekhov Europe bünyesinde de eğitmenlik yapmaktadır.

‘’Benden Bu Kadar’’ adlı tek kişilik performansı ile Seyyar Sahne’de oyunculuk yapmaktadır. Rol aldığı son oyunlar arasında Korkuyu Beklerken (Tiyatropol), Kamamber (Kara Kabare), Kapı Aralığı Nedir Kapı Aralığı Bir Fotoğraftır (ba- tiyatro), Kalem (Mekan Artı), Aşk ve Faşizm (Galata Perform) gösterilebilir.


Burçak Dilekli - Meisner ile Oyuncunun Dinleme ve Eyleme Kapasitesi 

1 Aralık Pazar / 13.oo – 19.oo

Meisner’e göre, “oyunculuk, verili koşullar altında gerçekten yaşama” becerisinde yatmaktadır.  Bu beceri ise öncelikle oyuncunun diğer kişiyi dinleyip karşılık vermesine bağlıdır. Bu amaçla, Meisner Oyunculuk Metodu egzersizleri, öncelikle oyuncunun gözlem yapma (dinleme) ve karşılık verme (eyleme) kaslarını geliştirmeyi amaçlar.

Bu bağlamda, atölyede Stanislavski kaynaklı oyunculuk metotlarına kısa bir girişin ardından, Sanford Meisner’in oyunculuk anlayışı ve bu anlayış üzerinden geliştirdiği oyunculuk egzersizleri inceleniyor. Katılımcılar, egzersizler sırasında Meisner tekniğinin, oyuncunun dinleme ve eyleme kapasitesinin gelişimini nasıl sağlandığını uygulayarak öğreniyorlar. Oyunculuğun kronik meselelerinden sayılabilecek an’ da kalmak, replikleri oynamaya çalışmak, itkisel olmak ve partnerle ilişki gibi konularda yine tekniğin getirdiği çözümler analiz ediliyor.

Burçak Dilekli, Orta Doğu Teknik Üniversitesi’ndeki lisans ve yüksek lisans eğitiminin ardından 2012 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Sahne Sanatları Bölümü’nde oyunculuk eğitimine başladı. 2014 yılında INTERPLAY Uluslararası Genç Yazarlar Festivali’nde Türkiye’yi temsil etti. Lisans eğitiminin ardından, Kadir Has Üniversitesi Film ve Drama Yüksek Lisans Programı’nı, “Feldenkrais Metodunun Meisner Oyunculuk Metodu Kapsamında Oyuncunun Dinleme ve Eyleme Kapasitesi Üzerine Etkisi” isimli tezi ile 2019 yılında tamamladı. Aynı yıl, yapım sonrası süreci devam etmekte olan “Mavzer” sinema filminde rol aldı. Deniz Erdem Studio çatısı altında ders vermekte ve İstanbul Üniversitesi Sahne Sanatları Anasanat Dalı Doktora Programı’ndaki eğitimini sürdürmektedir.

Selen Uçer - Oyunculuk Teknikleri ve Yaratıcı Oyuncunun Pratiği

7 ve 8 Aralık  14.oo – 19.oo

Tüm oyunculuk teknikleri, oyuncunun blokajlarından kurtulup, tüm gerilimlerinden arınarak, gerçek/doğal performansını bulmasını sağlamayı hedefler. Her oyuncu kendi kişisel birikimini ve özel yeteneklerini kullanarak bir performans yaratır. Bu performans detaylanıp öykülendirilirse ya da var olan öyküye oturtulursa, oyuncunun gerçek ve orjinal olan oyunu ortaya çıkar.

Selen Uçer, oyuncunun yaratım sürecinde kendini açabilmesi ve kendindeki ‘özel’ malzemeyi ‘en gerçek’ halde sahneye taşıması üzerine yoğunlaşıyor. Programın bu son atölyesinde, katılımcıların program boyunca deneyimledikleri  Stanislavski, Strasberg, Morris, Meisner gibi oyunculuk tekniklerini, rol çalışması ve karakter analizi ile birleştirerek, katılımcılarla sahne ve monolog çalışıyor.  

Selen Uçer lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi’nde tamamladı ve oyunculuğa BÜO-Boğaziçi Üniversitesi Oyuncuları’nda başladı. İstanbul Devlet Konservatuarı’nda Gül Sabar’ın öğrencisi olarak şan eğitimi öğrenim gördü. Akademi İstanbul’da kısa bir süre Işıl Kasapoğlu’nun öğrencisi oldu. Bilgi Üniversitesi Müzik Bölümü’nde  Araştırma Görevlisi olacak çalıştı. Chicago Roosevelt Üniversitesi’nde burslu olarak oyunculuk ve tiyatro alanında yüksek lisans yaptı. New York’da, Ensemble Studio Theatre’da stajyer oyuncu olarak sahneye çıktı. Moskova Sanat Tiyatosu'nun New York atölyesine katıldı. Yeditepe Üniversitesi Tiyatro Oyunculuk bölümünde  ‘Doğaçlama’,’Komedi ve Karakter’, ‘Oyuncu için Ses Kullanımı’ dersleri verdi. Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezinde ‘Oyuncunun Yaratısı-Karakter Yaratma’ başlıklı atölye çalışmaları yürüttü. Halen Filimokulu’nda ‘Karakter Yaratmak’ atölyesini vermeye devam ediyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder